در ادامه ی مطلب برنامه حرکت در یک بعد با شتاب ثابت رو ملاحظه بفرمایید
برای این برنامه ابتدا معادله ی حرکت شتابدار رو مینوسیم که برابر مشتق دوم مادله ی حرکت برابر با مقداری ثابت (شتاب) است. بعد از این شما باید شرایط اولیه یعنی مکان و سرعت اولیه رو به دسگاه بدید. حتماً میدونید که برای نوشتن پریم ( ') بعنوان مشتق از کلیدی که روی اون ' و " هست و در کیبرد های فارسی حرف گ هم وجود داره استفاده میشه و برای دوبار مشتق ' رو دوبار میزنید ، نه اینکه " رو یه بار بزنید.
با حل معادله ی شتاب با توجه به شرایط اولیه معادله ی حرکت بدست میاد. که با قرار دادن مقادیر عددی میتونید اون رو پلات کنید.
تو این برنامه همون طور که میبینید شرایط و مقادیر یه جا با == و یه جا با -> تعریف شدن ، به طور کلی شما هر وقت مقدار تابع رو در نقطه ای مقداردهی میکنید از == و هر وقت قصد مقداردهی به یک ثابتی مثل شتاب یا شتاب گرانش دارید از -> یا = استفاده کنید. بعد ها خیلی بیشتر و تخصصی تر به این مطلب میپردازیم